8 september

Nu är hösten här och det gillas. Visst gillar jag sommaren med sol och värme men hösten har något speciellt med sig. Kalla, mörka kvällar då man kan tända ljus och sitta inne och se på film. I helgen har solen varit framme och värmt upp Umeå, vi hade dock innebandydagar och satt inne på Ersängshallen men det var givande och mycket roligt. Både lördagen och söndagen var fylld med innebandy men jag har varit förkyld så det gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats, när jag sen vaknade mitt i natten mellan söndag och måndag av att jag hade sjukt ont i örat så kändes det inte som att turen var på min sida. Måndagskvällen spenderades tillsammans med Frida, vi satt hemma hos henne och bara pratade och tittade på tv, det blev även en långpromenad i höstmörkret med hennes hund. Det är så underbart att vara hemma i Umeå och bara njuta av varje sekund. Luften var kall och frisk, varma kläder användes och det känns precis som det ska göra.

Under tisdagen blev det en kort sväng på stan med Frida, skulle leta en kalender åt henne samt äta lite lunch. Vi testade det nya stället som är typ som subway fast det ska vara nyttigare, måste dock säga att det inte alls smakade särskilt bra. Både jag och Frida var väldigt sugna på att testa deras smörgåsar men brödet var bränt och såsen smakade inte alls vitlök, grönsakerna var inte riktigt så fräscha som man kan önska, det var helt enkelt inte någon höjdare. Men nu har vi testat och vet att det inte är värt pengarna. Jag kurerar min förkylning för fullt i hopp om att jag ska köra träningen imorgon samt spela i helgen då det är Sävar cup, jag kunde inte spela igår eftersom jag är sjuk, men jag tänker bli riktigt frisk nu så jag kan gå för fullt i helgen. Jag är taggad till tusen och ser fram emot lite matcher nu! Tisdags kvällen avslutades fint och jag lovar att jag aldrig kommer att sluta njuta av mitt underbara liv. Man kan inte bara tänka på om, man måste sluta tänka och njuta varje sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback