Just get back up when it knocks you down.

Sista lediga dagen innan jag äntligen får fara och jobba igen. Det är skönt att vara ledig men när man har fyra lediga dagar i rad så känns det som om man har varit ledig i två veckor. Jag vet att dom flesta patienterna kommer att vara nya för mig och att det säkert inte kommer att vara lika lugnt på avdelningen som det var på fredag då jag gjorde mitt sista pass innan ledigheten. Men nu har jag vilat upp mig och jag är redo för mina fyra arbetspass denna vecka. Det ska bli roligt att få kliva upp tidigt imorgon och få cykla iväg till jobbet. En av anledningarna till att jag är så positiv nu för tiden är nog för att jag har tankarna på en speciell person, som får mig att må bra och bli glad. Jag har inte gjort så mycket vettigt under mina två sista lediga dagar, bara tagit det lugnt. Men man kanske skulle satsa på att städa lite. Jag vet inte om jag är så sugen på det egentligen men det är alltid så skönt efteråt.
Jag har suttit och tittat på mina spinningskor ett tag nu och kommit fram till att jag måste försöka ta tag i att bestämma mig för vilket gym jag ska välja. Det står mellan Tenton och USM. Det är ett svårt val, men jag borde börja med att testa ett spinningpass på Tenton så jag vet om det är något för mig eller om dom inte alls har lika bra pass som USM. Jag får ta mig i kragen nu för varje träningspass är lika viktigt inför Vättern Runt nästa sommar. Jag kan inte bara sitta hemma och tänka på cykling, det räcker tyvärr inte för att ta sig genom dom 30 mil som väntar. Men just nu får det bli hög volym på musiken och lite städning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback