Bättre sent än aldrig!

Dålig uppdatering på min blogg, ja jag vet. Fick precis en önskan av Biffen att jag skulle skriva mer! Kanske är dags att ta tag i det nu.

Sommaren börjar sakta men säkert krypa fram ur sitt skal, skönt med värmen. Men jag vet redan nu att det blir mest att arbeta för mig. Skönt med tanke på dom senaste två månaderna då jag bara har varit hemma utan jobb. Men samtidigt så har det känts väldigt skönt, jag har hunnit träffa många gamla vänner och besökt dimman ett par gånger.
Det började bra med en resa till Åland med Norrlands Guld! Den årliga fylle resan där innebandyn inte riktigt står i fokus. Men med det underbara gänget i laget så spelar det nog ingen roll vilken sport som än ska utövas. Helgen efter det tror jag närmare bestämt att det var Valborg och den firades tillsammans med några ur Norrlands guld, sen var det dags för student VM här i Umeå där jag fick vara lagvärd tillsammans med Malin för det norska herrlandslaget. Snacka om lyx! Ett riktigt trevligt gäng som verkligen fick mina tankar kring att flytta till Norge för att jobba verkliga. Efter ett väl genomfört VM så slutade Norge på 4:e plats och helgen avslutades med en bankett där Norge vann! Det blev fylla som heter duga. Och sist men inte minst så har jag hunnit med brännbolls yran som smäller högt! Snacka om underbar helg, börja med en öl tidigt på fredag morgon för att sen gå på´t igen lördag morgon. Det finns inget som slår yran, men jag tackar gudarna för att den bara spelas en gång per år. Levern tar allt bra med stryk.
Det känns helt underbart att vara tillbaka i Umeå igen, även om det bara blir för ca 5 månader den här gången. Men vad ska man göra när det inte finns tillräckligt med arbeten här. Jag ska tjäna pengar i Norge för en oförglömlig resa tillsammans med Biffen! Jag ser verkligen fram emot resten av detta år och början på nästa. Jag längtar som bara den tills i höst då jag inte längre är Umeå bo, utan Oslo är min nya bostadsort. Klart att jag saknar Karlstad och alla vännerna där nere, men när jag ändå är i Oslo så är det inte långt till Karlstad för ett fin besök.
Innebandyn vet jag inte riktigt hur det blir med, ja har skrivit på två år för Ersboda! Min älskade modersklubb, men Norge lockar och kanske spela i någon norsk liga inte skulle sitta helt fel, vem vet. Kanske blir det så att jag återkommer till Norge efter vår resa. Framtiden är oviss, men redan planerad till viss del.
Under sommaren ska jag verkligen försöka hålla bloggen bättre uppdaterad och vid flytten så kommer jag försöka blogga extra mycket så att ni kan följa mitt norska liv.
Det är så de ska se ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback