22 juni.

Ytterligare en ledig dag med sol, synd bara att det ska blåsa så förbannat och att luften inte har den där sköna sommar värmen i sig än. Men jag har varit riktigt duktig idag, for och stor handlade åt mamma idag, köpte mig hostmedicin mot rethosta och en sväng på bolaget blev det. Sen åkte jag förbi min moster för att kolla till katterna. Hämtade ut ett paket med min nya parfym som jag köpte mig på tradera samt en sväng förbi Malin för att vara kaffekärring och smaka hennes nybakade special muffins. Och nu har jag precis duschat efter en sjukt rolig innebandyträning.

När jag stod där inne på apoteket så blev jag chockad över priset på hostmedicin, den som jag köpte förra gången va för slem hosta och den hjälpte väldigt bra och kostade inte allt för mycket men hostan övergick istället till rethosta och 100 ml. kostade mig 97 kr. Jag kan inte förstå att det ska vara så sjukt dyrt. Det va nämligen den billigaste, va tvungen att fråga vad de var för skillnad på dom men jag fick till svar att dom fungerar precis lika bra. Men jag betalar hellre och slipper den här hemska hostan eftersom den ger mig sjuk huvudvärk och jag får knappt sova något om nätterna. Håller nu tummarna för att det hjälper.
Riktigt roligt med en innebandyträning ikväll, bara tråkigt att jag ska ha så sjukt ont i min häl som fick sängen över sig. Fick inte ner min fot i innebandyskon så fick jag låna en på tok för stor sko av min tränare men det gick bara bra när vi skulle springa för sen när jag skulle ställa mig på knä så tryckte den för mycket på hälen så det fick bli barfota med sko på den hela foten. Jag vet att jag kommer att ha träningsvärk imorgon, vi körde på ganska hårt och jag kan väl inte direkt påstå att jag har kört allt för mycket styrka under uppehållet men det är alltid skönt att känna att man lever.
Nu blir det något avsnitt av Rederiet innan sängen kallar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback