16 juni.

Nu har jag gjort mina två första kvällar på jobbet, ingen inskolning längre nu går jag för mig själv. Känns otroligt roligt, jag har verkligen längtat efter kirurgen. Nu känns det mesta som vanligt igen och jag trivs med det än så länge.

Igår kväll när jag kom hem från jobbet så satt jag i soffan med mamma och pappa en stund och helt plötsligt så började det på något konstigt sätt att skaka i huset, ja sa att det måste ha varit en helikopter som flugit väldigt lågt så jag gick ut på altanen och kollade men där fanns inte någon helikopter så långt ögonen kunde se. När jag sen försökte kolla på vk.se så var sidan överbelastad så jag kikade in på aftonbladet istället där såg jag att det tydligen hade varit ett jordskalv i Norrland. det känns lite smått obehagligt att man kände det eftersom det inte är så vanligt i Sverige men nu fick man uppleva det. Fast jag tycker att det räcker med att ha upplevt det en gång så nu är jag nöjd.
Dagen har spenderats ute på två promenader i solen och nu väntar jag mest på att mamma och bror ska komma hem från jobbet och pappa från sin cykeltur så blir det middag och sen en sväng förbi min moster för ett besök och lite inskolning på hennes katter. Ska nämligen vara kattvakt under helgen. För mig blir det en helg med arbete, jag gör fredag, lördag och söndag 06.45-16. Jag ser faktiskt fram emot det. Men jag hoppas att det blir ganska lugnt och inte så många jourfall. Nu ska jag pyssla med mitt hår lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback