22 OKTOBER

Karlstad är idag en mulen stan, känns tråkigt nu när hösten är här. Önskar att sommaren kunde vara lite längre eller att snön kommer nu och att vi får jul. Jag längtar så otroligt mycket till julen eftersom att jag får vara hemma i Umeå då. Jag har börjat sakna Umeå mer och mer. Jag sitter här och tänker på de små sakerna som är så underbara med Umeå, som tex. att vakna på morgonen och bara ligga kvar i sängen en lördag och sen kliva upp för att äta sen frukost, av någon anledning så känns det inte på samma sätt här i Karlstad som det gjorde i Umeå. Jag saknar att mamma kommer in och väcker mig på morgonen och säger att jag kan allt gå ut i solen istället för att ligga och sova bort hela dagen. Jag saknar att gå till Frida för att bara vara med henne och inte göra något speciellt! Det finns så mycket jag saknar med Umeå och allt som hör dit. Men jag trivs i Karlstad, jag gillar staden och jag har mina väldigt nära vänner här som jag absolut inte skulle klara mig utan! Men en dag som denna så önskar jag att jag var hemma i Umeå för en stund.

Dagen består utav att vänta på samtalet som ska göra mig glad, tvätta och bara ta det lugnt. Ikväll är det träning, får se hur det går med tanke på mina ben, men nu har jag iaf tagit kontakt med vårdcentralen. Men tyvärr så kunde hon inte boka in någon tid åt mig utan jag måste ringa direkt till läkaren imorgon för att få en tid. Men sköterskan som jag pratade med tyckte verkligen att jag skulle kolla upp detta. Nu väntar jag bara på att tvättmaskinerna ska köra klart så jag kan hänga lite kläder och köra igång nästa maskin. Jag har haft två dagar intensiv städning nu, kände att det behövdes och jag mår så mycket bättre när det är rent och snyggt i lägenheten. Nu är det rent och fint och det är så de ska vara. Tänk nu bara om jag kunde få jobbet så jag kan göra något under dagarna.

Imorgon åker vi nog ut till Oscars mamma och pappa, då ska jag passa på att vara lite med Jojo. Han ska få en liten special behandling av mig, ska försöka ryckta honom och kanske fläta manen lite. Får se hur mycket jag vågar göra. och på lördag spelar Skattkärrs herr och sen Karlstad dam, vilket betyder en heldag på hallen. På kvällen blir det nog Harry Potter med Emma hemma hos Axel eftersom han har lyckats få tag i den nya som jag och Emma har gått och väntat på. På söndag vet jag inte riktigt om det blir innebandy i Karlstad eller om jag åker iväg till Vänersborg för att kolla på våran match. Nu ska jag läsa lite nyheter från Västerbotten för att se om det har hänt något roligt där uppe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback