-

Man ska aldrig bli för glad innan allt är färdigt. Tyvärr så blev jag helt överlycklig imorse när de ringde från ISS, men nu i eftermiddag då jag tänkte ringa och höra med arbetsförmedlingen så att jag kunde få pengar för min praktik så visade det sig att jag inte alls får ett öre och jag får inte försäkringen så jag kan utföra min praktik. Anledningen till detta är att jag inte har varit arbetslös i 90 dagar i sträck, jag har dock varit arbetssökande sen i december men det räkas inte enligt lag. Så just nu vet jag inte om det blir något av praktiken. Men jag pratade med min jobbcoach som hade några idéer på hur vi skulle lösa allt detta men det blir hur som helst 4 veckor gratisarbete. Men ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i det. Jag vill ju ha jobb där sen så man får väl offra lite också. Förhoppningsvis går det vägen nu med försäkringsidéen som Patrik hade. Men jag tänker inte hoppas på något alls eftersom jag vet att det bara går fel då.

Jag har efter många samtal nu blandannat med mamma tagit mig för och skrivit ett långt email till Arbetsmarknadsministern där jag har ställt frågor om varför det ser ut som det gör när man arbetslös. Jag hoppas på att jag får ett bra svar tillbaka. Jag kommer att ligga på dom nu, mig underkommer dom inte. Jag sitter här och smider mina planer om hur jag ska ta mig in i regeringen och därifrån förändra.

Nu ska jag försöka komma tillbaka till taggningen inför matchen, detta tog verkligen musten ur mig. All min tagg försvann när jag fick beskedet. Jag tappar tron för de som sitter och bestämmer i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback