Härlig IKEA-resa

Vi skulle åka vid 7 imorse, men vi vaknade lite senare så vi for från Vännäs kl 8, i Mårtens fina volvo. Vi tog oss till Härnösand innan Lucas vaknade och ville ha mat. Sen åkte vi vidare till Sundsvall. Snabbt in på IKEA där shoppingen började. Vi var rätt lugna vad gäller att spendera pengar faktiskt. Men vi fick med oss väldigt fina saker hem till Umeå igen. Sen tog vi en snabb rundtur i Birtsa köpcentrum. Men klockan hann bli mycket så vi tog bilen och började åka hemåt. Vi stannade till i Rundvik för att Stephanie skulle träffa en klasskompis och sen svängde vi förbi N. Jag köpte med mig 6 glas, en lampa, ljus och en vas. Helt nöjd är jag. Lucas kände sig dock inte nöjd när vi åkte från N, utan då kände han för att gråta en skvätt, viket fick mmig att sitta och hålla i hans tutte framifrån framsätet. Lite jobbigt blev det men tillslut så var han nöjd och somnade.

Tack för en jätte trevlig dag Stephanie.

Mysig morgon och gott fika.

Imorse vaknade jag rätt tidigt men jag bestämde mig för att sova lite längre eftersom att jag inte behövde stressa till skolan. Vi skulle ju trots allt bara gå till våran lärare Asta och fika. Jag fick sällskap i sängen, nere vid fötterna kom en varm hund och la sig.

Jag tog mig till skolan och väl där så tog vi enpromenad upp till våran lärare, som förövrigt bor väldigt fint. Vi a inte hela klassen eftersom att många skulle spela brännboll men det va riktigt trevligt att sitta i solskenet och bara prata om våra 3 år tillsammans. Asta satt och berättade om hur hon tyckte att vi alla hade utvecklats under åren. Roligt att få höra att hon tycker att vi har varit duktiga. Efter fikat så begav jag och Frida oss ner på stan för att inhandla studentskiva biljetter, vi fick våra biljetter och sedan fastnade vi på torget där vi sen fick se Brolle. Trevligt trevligt..

Sen tog jag cykeln hem, ikväll ska jag hjälpa mamma med tvättstugan och sen ska jag köra hem mig och Stephanie till Vännäs där jag ska spendera natten. Imorgon bär det av till IKEA. Men nu ska jag bara ta det lungt ett tag och kanske plocka upp lite mer på mitt rum.

Hoppas att alla får en bra dag!

Solsken och färdiga skoluppgifter

Nu har jag gjort bort det sista i skolan! Nu känns det verkligen som att sommaren är på väg, självklart så får jag inget sommarlov men jag ska njuta av sommaren ändå. Nu känns det mest skönt att gå till skolan eftersom att vi ändå inte har några måste, vi behöver inte göra fler uppgifter eller ha något mer prov. På något sätt kommer jag att sakna skolan, men då är det väl mest klassen men på något sätt så känns det så skönt att slippa det.
I morse lyckades jag med att försova mig lite, ja lovade Julia att jag skulle komma vid 8.45 men jag vaknade 5 minuter innan så jag skynade mig iväg till henne och åt frukost. Trevligt att sitta och prata lite om allt möjligt med henne. Sen bar det av till skolan där Op 2 väntade på att få höra våra projektredovisningar och sen när det var färdigt så fick jag skjuts av Frida. Nu tänkte jag städa upp på mitt rum lite och sen ska jag åka till N. Så ikväll blir det en lugn kväll.

Sommaren är inte långt borta nu!

Fan!

Jävla cykel! Självklart så ska trampan krångla! Och självklart så ska jag ramla på grund av den! Jag hann bara cykla några kilometer och skulle lossa på den högra foten för att kunna sätta ner den i marken när jag kom fram till stopplikten. Men den vill inte lossna så jag ställer mig upp för att få mer kraft och då lossnar den och jag flyger åt helvete. Så nu ser mitt knä ut som bara den, men jag gillar ju sår så de gör inte så mycket. Men varför va jag tvungen att ramla?! Som tur va så såg ingen mig! Jag tänkte först cykla vidare men insåg att det sprutade blod ur mitt knä så jag cyklade snabbt hem och satte på ett plåster och sen cyklade jag iväg igen. Jag lyckades även slå i armbågen, där fick jag inget sår men usch så ont ändå.

Fick lite fler bilder från balen som jag tänkte lägga upp.

Balen!

Kvällen igår blev en höjdare! Balen är helt klart ett minnet för livet. Alla var fint klädda och det var god mat, mycket skratt och helt klart en kanonkväll. Ibland tog det några sekunder innan man kunde se vem det var som sa hej, men det beror nog på att man inte är så van vid att folk är så uppklädda. Här kommer lite bilder från gårdagen.

Nu blir det cykling och sen en sväng förbi kusin med hennes dricka och för att fixa ill hennes vinterpäls. Hoppas att alla får en bra kväll!

Ångest!

Nu börjar jag bli nervös.. imorgon är det bal och jag tror att jag har det mesta under kontroll. Men vi får väl se imorgon om jag har lyckats planera allt rätt. Jag sitter dock och tänker på allt som kan gå fel. Vad som kan hända på rödamattan.. Men nu får jag inte tänka mer på det utan nu är det dags för mig att lägga mig i sängen och slappna av.
Mina naglar är fixade och min klänning hänger snyggt upphängt. Vi får se vad morgondagen har att komma med.

Sov gott!

Jag älskar det här!

Cykling, hårfärgning och grillning.

Igår tog jag som sagt cykeln till Vännäs, efter 4.5 mil så var jag äntligen framme. Jag trodde att jag skulle dö där ett tag eftersom att det började blåsa extremt mycket motvind. Men jag tog mig fram och väl framme så hjälpte jag Linda att slinga hennes hår. Sen tog jag cykeln till ICA för att inhandla lite hårfärg även till mig. VI började med den men upptäckte att det inte alls blev någon skillnad så Fringo fick fara och handla någon annan färg. Sen tog vi bilen till Alf där grillarna var i full gång. Vi åt, spelade kubb, spelade pratmakarna och hade allmänt roligt. Sen åkte vi förbi Penglund och sen hem igen. Imorse så vaknade jag tidigt, för en gångs skull så klev jag upp innan Stephanie hann väcka mig. Vi åt lite frukost och sen gick jag över till Linda för att fortsätta med mitt hår. Resultatet blev jätte bra! Vi ska ändå fortsätta på det någon annan gång när jag kommer till Vännäs. Sen var det bara att sätta sig på cykeln och påbörja resan hem. Den gick väldigt bra och det kändes skönt att få träna lite mer. Min höft tyckte att det var okej att cykla idag så jag fick inte ont alls. Den här helgen har det blivit 8,5 mil och det känns riktigt skönt. Nu har jag ätit lite tårta och ska strax ställa mig i duschen och sen får vi väl se vad det blir för middag.

Hoppas att alla får en bra morsdag!

Fysträning, cykling och avtal.

Igår kväll for jag till Gamlia för att träffa våran nya tränare Micke, han är iofs inte ny för mig men för vårat lag. Jag ser fram emot den här säsongen. Han skulle bara berätta vad som va tänkt till den här säsongen och sen gick jag upp för att kolla på när den tappra skaran på 5 personer från vårat lag som hade tagit sig till fysträninge. Sen åkte jag med Biffen och Diana till Ålidhemscentrum där det inhandlades gotta till ESC. Riktigt roligt att bara sitta och kolla på det samt att ringa ett väldigt speciellt samtal som jag nästan hade lite ångest över, men samtalet avslutades på bästa sätt! Eller hur Biff!
Idag har jag försökt vara lite duktig, jag tog cykeln och cyklade 4.5 mil kl 09.00 och sen när jag kom hem hoppade jag in i duschen och sen åt jag lite lunch innan pappa och jag tog bilen till sjukhuset där jag gick upp till Kirurgen 3 för att träffa Anna. Jag fick skriva på anställningsavtal inför höstens arbete. Och sen gick jag till Olle och Britt där pappa satt och pratade med dom. Sen åkte vi hem så jag kunde försöka göra färdigt det sista på projektarbetet, men jag vet inte riktigt om jag har lycktas med allt eller om det blev konstigt så jag måste se över det en gång till innan jag kan skicka in det till våran lärare samt till Frida.
Imorgon bär det av på cykel till Bjurholm och sen tillbaka till Vännäs, där så väntar en härlig grill kväll med sol förhoppningsvis. Sen på söndag cyklar jag tillbaka till Umeå. Men jag är inte helt säker på att jag kommer att kunna ta mig till Bjurholm pga. min höft som inte alls vill att jag ska cykla, men det känns som att ja får bita ihop lite mer och inte känna efter så mycke. Jag fick alla papper från Motala idag om Vättern runt och jag känner mig så otroligt taggad. Jag vill bara se skylten MÅL i Motala. Jag vill känna att jag har lyckats. Så nu taggar jag mer för det och struntar i smärtorna.

Några bilder från fysträninge samt Biffen som först äter och sen tränar!

Hoppas att alla får en bra kväll!

En filt hos dig
Vi kunde inte sova
Och jag sa inte nej
Och du höll mer än allt du lova'
Våra tungor gick som hjulen i ett drev

I dina ögon är det lättare att va
I dina ögon, jag trivs bättre i dina ögon.

Så mycket.

Nu har det hänt mycket på kort tid igen.. Måndagen blev rätt lugn, vi tog bilen ut till Täfteå där vi försökte fiska. Jag fick såklart inte ens ett napp på mitt metspö, men det va roligt ändå. Tisdagen började med lite skola och sen satte jag mig på bussen till Vännäs för att äntligen få scrapbooka lite. Jag fick sova i en riktigt skön säng. Under onsdagen blev det ytterligare lite skola och sen ännu en bussresa till Vännäs. Men denna gång så var det klädparty hos Stephanie. Så otroligt mycke fina kläder, det tog lite tid men jag lyckades tillslut bestämma mig för tre plagg. Så nu längtar jag tills dom kommer! Även denna natt blev det sömn i en skön säng. Idag blev det lite skola igen och nu ska jag försöka skriva färdigt vårat projektarbete och sen ska jag träffa tränaren och efter det så blir det eurovision med Biffen.
Balen närmare sig med stormsteg och jag börjar nästan få ångest över det. Men förhoppningsvis så går allt bra. Igår va våran klass riktigt duktiga, jag tror aldrig att vi har lyckats bestämma så mycket på ett klassråd, vi fick ihop allt till studenten.

Hoppas att alla får en riktigt bra dag!

Fylleskallar och skratt till "Hej Izza"

Efter middagen tog jag bilen till Bella och Sandra, festen var i full gång när jag kom. Massor med trevliga människor och fullt ös på stereon. Jag stannade en stund och sen åkte jag för att se hockey. Väldigt trevligt att bara sitta ner och ta det lungt. Men efter ett tag så fick jag ett samtal från festen på teg, Biffen säger att jag är efterlängtad. Jag har fått en massa brev som jag måste komma och läsa. Så jag åker tillbaka till teg lite senare och när jag kliver in så skriker alla på mig. Jag fick sätta mig i den "hetstolen". Sen började någon läsa upp breven och jag fick svara. Sen tog jag mig för att skjutsa ut alla fylleskallar på Corona och sen tog jag vägen förbi Malin så hon slapp gå hem. Verkligen en lugn och härlig kväll. Tack för mycket skratt! Nu är det dags för sängen så jag tar mig upp imorgon för att ta mig en ordentlig cykeltur.

Sov gott!

Dop, taperter och hockey.

Igår var det mest ärenden som skulle göras innan jag tog mig till Vännäs. Jag hade turen att få åka dit med Linda så jag slapp bussresan. Väl i Vännäs så fixade vi fram tapetserar saker och handlade papper till scrapbookingen samt planerade lite inför dopet. Sen var det dags för middag och senare ishockey. Jag fick även massera Linda och Stephanie under matchen eftersom att de båda har så ont i nacken. Efter matchen tog jag bilen och hämtade Sebbe och Mattias. sen var det bara att lägga sig och sova. Jag fick svoa ut i morse innan Stephanie kom och väckte mig. Då va de dags för en promenad med Lucas så att han kunde somna. Det var riktigt mysigt att gå runt i solen och bara ta de lungt. Sen började vi med att slipa taperterna så Stephanie och Sebbe någon gång kunde få börja tapetsera.
Nu har jag tagit mig hem till stan igen och ikväll blir det fest hos Bella och Sandra, men jag ska ta de lungt orkar inte riktigt så mycket eftersom att jag vet att det blir cykling imorgon. Så jag tänka vara så snäll och vara chaufför ikväll. Nu ska jag bara vila ett tag och sen ska jag gå och ta en dusch.

Hoppas att alla får en bra kväll!

Scrapbooking och sista dagen.

Scrapbooking är verkligen hur roligt som helst, tisdagskvällen spenderades i Vännäs med Stephanie. VI satt i flera timmar och scrapbookade. Jag hann färdigt med min första sida, men den kommer inte att sitta längst fram i mitt album eftersom att mamma lovade mig att hon skulle ta fram lite fler bilder på mig just efter att jag hade fötts. Så det blir nog något sådant på första sidan.
Igår kväll fick jag äntligen veta vem tusan det är som pappa har pratat med som känner mig, de va ju Jonathan som gick i min klass tidigare. Jag har länge funderat över vem det är som känner mig som cyklar. Men jag har inte lyckats komma på det, men igår när vi skulle cykla med GImonäs CK så kom han ju dit och då fatade jag att de va han. VI cyklade 5 mil men tyvärr så var det inte lika roligt somi söndags. Det kan ha varit för att alla var nybörjare på att cykla i grupp och ingen kundet riktigt det där med att dra och ingen kunde visa tecken. Man cyklade på och trodde att vägen skulle vara hur bra som helst men tyvärr så kom det gropar, gupp, stenar och pinnar hela tiden oms ingen framför signalerade om innan så man fick cykla rakt över dom. Men det kändes iaf skönt att få cykla lite. Nästa vecka ska jag cykla med den andra gruppen så man får lite mer riktigt träning.
Idag är sista dagen på praktiken och det känns riktigt tråkigt, jag vill inte att det ska vara slut redan. Men jag fick ett glatt besked i tisdags. Chefen på min avdelning undrade om jag inte vill ha en heltidstjänst till hösten. Så nu måst ejag fundera lite mer om vad jag vill göra till hösten. Vill jag plugga vidare och i så fall vart? I umeå eller i Luleå, eller någon helt annan stans. Vill jag jobba ett år och sen plugga vidare. Jag tror jag vet var mina tankar far mest, jag tror att jag har en aning om hur det kommer att bli till hösten. Jag tror att det är ett ganska enkelt beslut, men det får jag ta senare. Nu har jag bakat färidgt allt som jag ska ta med mig idag och bjuda på. Jag älskar verkligen kirurgen 3. Min praktik har varit den bästa man kan få så jag vill inte att det ska vara sista dagen idag. Men jag ska bjuda alla på kladdkakemuffins och pitekaka. Nu ska jag äta ltie lunch och sen ska jag fara till sjukhuset.

Hoppas att alla får en bra dag!

Hyfsat bra ändå.

Jag har kunnat röra hela min kropp utan större problem idag, trodde inte att det skulle vara möjligt att ens gå idag efter 12 mil på cykeln. Men jag har sprungit på idag på jobbet och det har gått hur bra som helst. Det enda som var jobbigare idag var att cykla hem från jobbet på en tung cykel, uppförsbacke och motvind. Mina ben blev snabbt som spagetti, men nu känns dom okej igen. Ikväll blir det en lugn kväll hos Linus, ska hjälpa honom lite med ett skolarbete och imorgon får jag äntligen fara till Stephanie igen.

Hoppas alla får en bra kväll!

12 mil på cykeln.

Det blev inga 10 mil cykling idag, utan pappa undanhöll för mig att det skulle cyklas 12 mil. Men jag trampade på med glad min och det var hur roligt som helst att cykla i grupp. Visst jag drog inte speciellt mycket utan jag låg mestadels på rulle. Men om man bara har cyklat sammalagt 7 mil under veckan och sen ska ge sig ut på ett 12 mils pass så måste man få ta de lite lungt i början. Jag får tänka på att det nästan är ett halvt vättern runt lopp så det känns väldigt bra. Många trevliga cyklister var med idag och kämpade. På onsdag blir det ytterligare en längre sträcka, men då kanske 8 mil. Får se vad som händer.
Nu ska jag städa mitt rum, äta lite och sen fara till Linus. Imorgon blir det jobb och sen ska jag ner på stan med Linus för att hitta en skjorta till honom. Och snart är det tisdag och då får jag åka till Vännäs igen!

Fortfarande världens sötaste!

Ha en bra dag!

En underbar dag i solen.

Jag lyckades hitta ett par skor till balen och studenten idag, samt en bh till balklänningen. Vet dock inte om den kommer att fungera så bra men det blir en överraskning. Jag hittade även ett snyggt linne och ett par örhängen. Tack Ida för att du ville följa med mig på alla affärer för att hitta det jag behövde. Efter att jag hade gått färdigt på stan med kusinen så tog jag bussen till Vännäs, vi spelade brännboll och skrattade. Det va grymt roligt trots att jag inte träffade bollen en enda gång. Men man kan inte vara bäst på allt! Jag älskar verkligen att vara i Vännäs, alla är så trevliga och glada. Allt känns så lungt och skönt, man behöver inte stressa upp sig över något utan allt löser sig på något sätt. Jag tror att Vännäs är mitt nya ställe som jag kan fly till när jag behöver vila upp mig, för just nu känner jag mig som en ny människa igen. Det kan vara mitt spa. Jag behöver inte betala multum för att få känna lunget utan jag åker bara till Stephanie och är med Lucas.
Jag gick och bar på Lucas hur länge som helst för att han skulle somna men han ville vara vaken istället och jag känner redan nu att mina armar är trötta, hur ska det då gå imorgon när jag ska cykla 10 mil. Vi får väl se om jag vaknar med träningsvärk. Men de är helt klvart värt det. Jag älskar min lilla Lucas, jag kommer alltid att vilja fara till Vännäs och träffa honom! Och redan på tisdag får jag komma tillbaka och hålla honom.

Världens sötaste Lucas!

De var väldigt trevligt att stå där i solskenet och se dig le, hela min kropp fylldes med värme! Ditt leende gör mig svag, du får mitt hjärta att slå ett extra slag och du får mig att bara vilja hålla om dig!

Ha en bra kväll!

Live hockeykväll och Suss!

Har just kommit hem från en trevlig kväll hos Suss. Vi skulle kolla på hockey men det blev mest prat om annat. Det var mycket som behövde ventileras, och vi kom fram till väldigt mycket. Yran, kommer att bli kanoners och våran dildokväll kommer att bli extrem. Men nu ska jag bara lägga mig i sängen och mysa ner mig.

Tack Biffen för den underbart snygga bilden! (
http://malinlindquist.blogg.se )

Solsken under lunchen!

Solen sken iallafall ett tag idag och jag hann sitta ute i solen på lunchen! Jag hade en tandläkar tid imorse som gick jätte bra, inga hål i tänderna och inget annat som behövde göras något åt. Men hon tyckte att jag kunde börja använda tandtråd regelbundet. Får väl se om jag kommer ihåg att göra det åtminstonde en gång per dag.
Det hände inte speciellt mycket idag på jobbet, fick dra ett drän men annars var det rätt lungt och skönt. Ikväll blir det hockey med Ålandstjejerna, vilket kommer att bli väldigt roligt. Jag hoppas bara att min nacke håller sig på den här nivån i smärta så kanske jag orkar vara glad ikväll.
Ångesten börjar sakta men säkert krypa sig fram nu, allt känns jobbigt och hemskt. Nu måste man snart börja göra så stora val och nu är det inte länge kvar i säkerheten. Nu är det snart bal och jag vet inte om jag vill gå egentligen. Fast jag vet ju att jag vill de, men samtidigt så känns allt bara så jobbigt just nu. Jag orkar inte planera något mer just nu. Jag fick mitt anställningsavtal idag från landstinget, men självklart så är det fel på det så jag får vänta på att dom skickar ett nytt. Alltid ska de vara lite krångel. Men nu ska jag försöka vara lite mer positiv, jag ska försöka se allt roligt istället för jobbigt.
Imorgon blir det stan med Stephanie och kussen. Jag hoppas att jag kna hitta ett par snygga skor till balen och studenten! Sen åker jag till Vännäs och det ska bli så skönt, på något sätt så kan jag slappna av och bara ta de lungt när jag är där. Det känns som om jag inte har någon press på mig, allt känns mycket lungnare där. Visst så finns det en grej där som får det att pirra till i min mage, men det känns faktiskt inte jobbigt utan bara skönt. Sen är det ju alltid roligt att ha något sånt att tänka på. Bilderna som jag beställde kom igår och alla var jätte fina, så nu längtar jag till på tisdag eftersom jag får åka till Vännäs igen samt att jag får börja på min scrapbook.
Nu ska jag slänga i mig lite mat innan jag tar mig ner på stan för att möta upp Sandra!

Världens sötaste!

Ha en bra fredagkväll!

Åland, operation, nattpass och Vännäs.

Nu har det hänt mycket på kort tid. Har inte haft allt för mycke tid till att sitta vid datorn. Ålandsresan va helt underbar, snacka om att ha roligt. (Tidningen är snart klar tjejer) Det blev en heldel party och lite innebandy. När jag kom hem så började jag med att jobba på en gång och sen for jag till Vännäs på valborg för att träffa Stephanie och Lucas. Denna helg har bestått av två nattpass på Kirurgen med min kusin. Jag trodde att jag skulle somna så fort som jag satte mig ner men jag kände min aldrig trött, jag kunde lika gärna ha stannat kvar på morgonen och jobbat vidare ett par timmar till. I söndags kväll så hann jag och Åsa (min kusin) bara sätta och för att få rapport av dagpersonal så kom det in en akutpatient som skulle på operation. Åsa skickade genast med mig till Op. Jag trodde att jag skulle få stå på sidan och försöka se något men när läkaren kom in så frågade han genast om jag inte ville vara med i såret. Självklart vill jag det, så jag fick springa och optvätta mina händer och armar och sen visade läkaren mig var jag skulle stå och sen började operationen. Min största uppgift var att hålla upp såret med hakarna. Det var så himla intressant så jag ville inte att han skulle sy ihop patienten när vi var klar. Men man kan ju inte lämna en patient öppen på operationsbordet. Men när såret var ihop sytt så ville läkaren att jag skulle se på när han klippte upp den extremt sjuka blindtarmen. Snacka om häftigt.

Igår åkte jag till Vännäs för att vara med Stephanie. Vi hade jätte roligt när vi skulle köpa blommor till hennes nya blomlåda som hon skulle ha på balkongen. Sen när vi skulle plantera dom så hade vi ännu mer roligt och sen blev väl resultatet som det blev. Men det berodde inte på att vi är dåliga utan snarare på att blomlådan inte är helt snygg. Stephanie fick mig även att gå med på att komma till Vännäs i helgen samt nästa tisdag så att jag kan följa med henne och börja på en egen scrapbook. När jag kom hem från henne idag så tog jag tävlingscykeln och och cyklade ca 3,5 mil innan jag la mig i ett varmt bad. Nu har jag suttit och kollat på alla bilder jag har på datorn så jag vet vilka jag ska framkalla tills på tisdag. Nu ska jag bara ta det lungt och sen får vi väl se om jag inte far förbi Linus ikväll.