Ormjägarna!

En härlig dag med både sol och moln. Vi åkte ut till Oscars mamma och pappa vid 12 tiden idag, där väntade grillen på oss. Vi åt gott och hade väldigt trevligt tillsammans med Oscars familj. De med riktigt bra tålamod tog sig till sjön där de åkte ut med båten för att meta. Vi andra stannade kvar på gården med hästarna, grisarna, hundarna, hönsen och katten. Jag och Oscar bestämde oss för att fara till sjön och kolla efter hur det gick för de andra, när vi badat fötterna och suttit i solen en stund så skulle vi gå tillbaka till bilen. Oscar gick lite före mig och jag upptäckte en orn som bara låg där så jag skrek till och Oscar blev så rädd att även han skrek. Vi tog en stor pinne, eller som Emma kallade det en stock för att peta bort ormen, men den ville inte riktigt röra sig. Efter ett tag så for den iväg med en hemsk fart ut i skogen, vi sprang till bilen, det kändes som om bilen stod flera mil bort. Det var förövrigt en snok vi såg, så vi kanske inte riktigt hade behövt vara så rädd men man vet ju aldrig. Bättre att hålla sig på avstånd än att plocka upp ormar.

När vi kom hem till stan igen så kom Emma förbi för att snacka lite och säga hejdå, eftersom att den muttan får åka till Kreta imorgon. Men det slutade med att jag tog på mig löpkläderna och följde med henne ut i spåret och sprang en runda. Rikltigt skönt, men jag måste verkligen ligga i nu om jag ska hålla ett högt tempo under försäsongen. Vi får allt se hur det går, känner ingen glädje i att bara springa runt i ett spår, utan det är mycket roligare att köra spinning eller gå på något härligt konditionspass. Får styra upp detta med Emma när hon kommer hem igen.

Jag kommer att sakna dig Emma!!

Kommentarer
Postat av: muttan

Kommer sakna dig med din fetta! Är ju bara en vecka, hoppas det går undan så får vi umgås snart igen :)

2009-05-21 @ 18:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback