Pajkoma med Emma!

Idag har jag haft ytterligare en dag ledigt från allt arbete. Planerna för dagen var och städa lite, diska, slinga håret och ta det lugnt. Jag började dagen först vid 11.30 då jag klev upp ur sängen efter en natts god sömn. Jag började med det lite tråkigare medan jag väntade på Emma, disken och städningen tog inte så lång tid men jag orkade inte påbörja klädhögen på golvet utan tänkte att vi ska tvätta vilken dag som helst så det får vänta. Emma kom och vi började med att prata om allt roligt som hände under helgen. Sen var det dags att dra upp lite slingor. I med färgen och sen satte vi oss och kollade lite på TV. Vi kom fram till att vi skulle äta middag tillsammans men vi visste inte till en början vad vi skulle äta, men rätt snabbt kom vi på hallonpaj, det börjar bli en slags tradition för oss. Så när färgen hade varit i tillräckligt länge och jag hade fixat till håret så tog vi oss en promenad till Hagahallen för att inhandla hallon, vaniljvisp och wienebröd.

När vi skulle hitta vaniljvispen så hittade vi bara lappen i hyllan där det står vad vaniljvispen kostar, vi trodde våra planer hade förstörts men kom på den smarta idéen att det finns ett konsum uppe på Herrhagen så vi tänkte att vi kunde gå dit istället. Men då kom en ur personalen så vi passade på att fråga om dom inte hade mer av vaniljvispen. Det visade sig att det fanns så vi slapp gå till konsum. Men när vi började tänka efter så slog det oss att de är närmare till konsum och vi kunde inte förstå varför vi aldrig hade tänkt på det utan att vi alltid har gått till hagahallen. Så till nästa gång går vi dit istället.

Vi tog oss hem och satte på ugnen direkt, sen började vi med att göra iordning hallonpajen. Medan den var i ugnen så satte vi oss i soffan och åt wienebröd. Det var våran förrätt så där på en tisdag och sen satte vi i oss våran huvudrätt som blev hallonpaj. Guuu se gött!

Sen lyxade Emma till det genom att ringa sin pappa som fick komma och hämta henne och jag satte mig vid datorn och inväntade Oscar. Han skulle dock fara på u-lagets träning så jag passade på att åka med honom till Färjestad för att kolla posten och sådant. Så nu sitter jag här i min lägenhet och lyssnar på Emmas extremt bra skiva. Ska bara vara här tills Oscars träning är över och sen ska jag åka tillbaka till Herrhagen, gå och lägga mig så jag får vila några timmar inför morgondagen som innehåller arbete till fullo. Börjar 7 och slutar 11 på Kvarnberget sen börjar jag igen 14 och slutar 21.30 på Viken. Så jag kommer att vara måttligt trött imorgon kväll. Tur att jag bara jobbar 15.15 - 17.45 på torsdag.

Nu ska sätta på min extremt stora tv och se om det är något bra på de få kanalerna som jag har. Är det inte det så spelar jag nog lite sims.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback