Snabba pengar!

Idag var det sovmorgon på schemat efter gårdagens hemska cykeltur till och från träningen så förtjänade jag det. Har upptäckt att jag nog har pyspunka på båda däcken så på väg till träningen hade jag knappt någon luft i något av mina däck men på hemvägen cyklade jag förbi statoil och pumpade upp dom lite. Sen när jag kom hem och skulle ställa in cykeln i förrådet så gick mitt stöd sönder. Och idag när jag skulle cykla ner på stan för att träffa Emma så hade jag väldigt lite luft i mina däck igen så jag svängde förbi statoil igen. Svängen på stan blev rätt kort eftersom jag skulle till Tingvallahallarna för att vara domare i företagscupen. Nervositeten var rätt hög inför första matchen men båda lagen spelade hyfsat snällt så det gick bra, men sen kom de matcherna när lagen började spela riktigt fult. Jag tror att jag är hatad av många men samtidigt så har jag inte någon domarutbildning och de ingen erfarenhet av innebandy så vad ska man göra? Kvällen gick riktigt bra och det var snabba och lättförtjänta pengar.
Nu har jag suttit i källaren och skruvat lös mitt framdäck för att undersöka om det är punktering på det eller inte för jag hade ingen luft kvar i det nu när jag skulle cykla hem från innebandyn. Men bakdäcket verkar bättre så imorgon ska jag ta mig en promenad till statoil igen och pumpa upp det och sen hem och undersöka. Det blir även massor med innebandy imorgon tillsammans med Emma. Och på söndag åker vi NER till Husqvarna för att spela. Jag fick lära mig att Husqvarna ligger i närheten av Jönköping som jag vet ligger längst ner vid Vättern men jag trodde att Värnen låg nedanför Vättern så jag frågade hur lång tid det skulle ta att åka upp till Husqvarna. Men nu vet jag och nu kommer jag inte behöva göra bort mig mer.

Hoppas att alla får en fortsatt bra fredagkväll och att lördagen bjuder på lite sol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback