Äntligen!

Igår åkte vi till Husqvarna för att spela, tyvärr så blev bussresan hem en något tråkigare pga. förlusten med 7-3. Idag har jag skruvat ännu mer med min cykel, jag hittade en cykelaffär som hade bra och rätt billiga ventiler till däck och sen tog jag mig en promenad med cykeln till Statoil och pumpade upp däcket och nu verkar det fungera bra. Jag skruvade även bort fästet till mitt gamla stöd och nu har jag suttit och kollat runt lite på internet efter ett liknande stöd. Tyvärr så har jag inte hittat något men jag hittade några cykelaffärer här i Karlstad som jag ska besöka för att kolla lite mer. Men det får jag göra på Fredag. När jag vaknade imorse så märkte jag att dom hade ringt från Karlstad Hemtjänst samt från Sätter Korttidsboende. Jag ringde genast upp och fick veta att Hemtjänsten ville att jag skulle komma in och jobba imorgon och även att deligeringsutbildningen hade blivit flyttad och därför ville dom att jag skulle gå inskolning på Orrholmen på onsdag så jag kan få mer tid som vikarie. Sätter undrade om jag kunde jobba på torsdag. Så jag tackade självklart ja till alla dagarna. Jag har även testat ringa till ytterligare ett ställe idag som Marcus tipsade om igår under bussresan, eftersom de sökte fler timvikarier. Och för bara en stund sen så ringde min mobil igen och denna gång var det från Carema Hemtjänst, de ville att jag ska komma på intervju på måndag för att de vill se betyg och dylikt samt berätta lite om Carema och vad de gör. Så nu väntar kanske ytterligare två extrajobb för mig. Allt börjar lösa sig riktigt bra nu.
Ikväll väntar en innebandyträning som jag ser fram emot och sen ska jag bara ta det lugnt så jag orkar ta mig upp ur sängen imorgon.

Hoppas att alla får en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: arbetslös

Orka att du har flyt med jobb, ge mig? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback