Vår, vår, vår!

Länge sen sist nu, men det har varit mycket på gång under veckan. I fredags så fyllde Annie år så jag och Oscar tog oss en promenad till Annie och Elins nys lägenhet för att gratulera födelsedagsbarnet samt kolla på lite hockey. Det blev som tur va vinst till Färjestad. Det blev några öl var innan vi tog oss ner till stan där vi gick in på Glada Ankan för att kolla in folket. Det var första gången jag va inne på något annat ställe än Nöjes så det var väldigt intressant. Kändes väl inte riktigt som att Ankan va mitt ställe men det är alltid roligt att gå på nya ställen.

Lördagen bjöd på inflyttningsfest i Annie och Elins nya lägenhet, ojoj va mycket folk det var till en början. Men allt eftersom att tiden gick så började folk dra sig vidare och det blev helt klart lite mer plats i lägenheten. Vissa missöden är en självklarhet men jag tycker att kvällen blev lyckad och jag hade väldigt roligt. Kvällen avslutades hyfsat tidigt med att jag, Oscar och Martin åt lite fyllemat. Men för min del blev det bara mat eftersom jag skulle upp och jobba på söndagen.

Söndagens arbete gick jätte bra men när jag kom hem så kände jag mig jätte trött och sliten i hela kroppen och under eftermiddagen så kom min vårförkylning. Inte det roligaste men redan idag så är det lite bättre. Jag hoppas att detta inte är en långdragen vårförkylning. För på torsdag beger vi oss till Sälen och jag vill vara hyfsat frisk för att orka med det.

Idag va ja på synundersökning på Glasögonmagasinet. Det visade sig att jag borde fortsätta använda glasögon men mina gamla dög tyvärr inte eftersom att dom bara är för brytningsfel på kort avstånd men jag behöver även för långt avstånd. Så efter utprovandet av rätt skärpa på glasen så var det dags att kolla på bågar. Jag plockade ut 5 st som jag tyckte såg bra ut och jag fick låna hem dom för att känna efter riktigt. Men när jag kom hem till Oscar så provade jag alla modellerna igen och visste redan på en gång vilket par jag älskade. Så imorgon ska jag gå tillbaka och beställa bågarna så jag får mina nya glasögon snart. Ikväll är det hockey som gäller, förhoppningsvis så tar Färjestad hem även denna seger.

Våren är verkligen här nu men man måste vara försiktig så man inte klär av sig för mycke kläder för snabbt, det är riktigt varmt i solen och luften börjar ta värme men det är fortfarande inte sommar. Mamma lovade att skicka ner lite av mina vår och sommar kläder samt skor eftersom jag inte tog med mig allt ner när jag flyttade. Men snart borde jag ha mer av min garderob här och då kan jag börja välja och vraka i kläder igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback