För jag har tagit studenten!

Nu är det äntligen färdigt! Jag har tagit studenten!!! Skolan är över, 12 långa år har nästan flugit förbi! Det känns så skönt men ändå så hemskt. Nu står man helt ensam och nu ska man börja jobba. Nu kan man inte luta sig tillbaka på skolan och hoppas att någon lärare ska hjälpa en. Nu är det dags att stå på egna ben och ta mer ansvar för allt! Studenten blev en underbar dag tillsammans med klassen och släkten. Dagen började med att några från klassen samlades för att tillsammans ha en champagne frukost. Det var riktigt mysigt att sitta där tillsammans och äta jordgubbar och dricka champagne. Sen fick vi åka en fin buss till skolan där fotografering väntade. Vi fotograferades och sen satte vi oss i klassrummet och väntade på lärarna och våra betyg. Sen skyndade vi oss iväg till aulan där massor med framträdanden ägde rum, visst var det roligt men det blev påtok för mycket rap, dans och deprimerande låtar. Vi ville bara få sjunga "Den blomstertid nu kommer" och sen springa ut! Vi skyndade oss tillbaka till klassrummet för att säga hejdå till lärarna och sen var det dags att springa ut, men våran klass va inte så updaterade om vart vi skulle springa ut ifrån så vi tog närmaste dörren. Vi va den andra klassen att komma ut och ca 10 minuter senare kom alla andra klasser från ett annat håll. Men vi hade det roligt iaf. Efter att alla blommor och saker hade hängts runt halsen på oss så var det dags att kliva upp på vår extremt snygga vagn. Det skreks och dracks en hel del där uppe. Vi klev av på stan efter ca 3 varv och då var det dags att åka hem för att äta smörgåstårta. Efter presenter och fika så fick jag skjuts av pappa till flyplatsen där vi skulle städa av vagnen och sen for vi till Mariedal där förfesten hölls. Vi åt lite mer och festade på tills det var dags att förflytta sig till Studentskivan på Corona. Där fortsatte festen hela natten lång. Jag träffade många som jag inte har sett på flera år. Jag blev förföljd av en kille, men Jonathan räddade mig från honom. Kvällen var riktigt trevlig och jag kommer aldrig att glömma studenten! Tack för tre roliga år OP3 05!

Champagnefrukosten hos Emmi!
   

Påväg till skolan!
 

En evig väntan!
    

Sen va det dags att åka vagn!
      

En underbar dag!


Kommentarer
Postat av: SaraP

Åh harreligen vilka kort :D

Postat av: Sara M

Vilken dag... :) OP3, tjaaaaaaaaaaaaallalllalaaaa!

2008-06-24 @ 21:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback