CHOCKEN!!!!!!

Frida körde bil till skolan idag och när vi slutade så fick jag åka med henne hem, vi fick sluta tidigare idag och när vi kommer till trafikljuskorsningen mellan E4:an Kolbäcksvägen så är det grönt för oss och grönt för mötande bilar. Vi kör från Åhlidhems hållet och ska rakt fram i korsningen så vi kör, det står en ful, äcklig och rostig Volvo 244 som blinkar att han ska svänga vänster så han kan köra norrut! När vi är ca 1 meter ifrån honom så svänger han ut i vårat körfält och krockar våran (Davids) extremt snygga, perfekta och underbara Audi A6a. Både jag och Frida blir helt chockade och vet inte vad vi ska göra. Båda kliver ur, Frida ringer direkt till David oc jag till larmcentralen (112) för att fråga vad vi ska göra. Gubben i den fula volvon säger så fort han kliver ur sin bil (han får inte upp förardörren utan måste klätra över passagerarsidan och gå ut den vägen) att Frida skulle ha kört mot rött! Det låg två bilar framför oss som han inte krockar in i utan han va absolut tvungen att köra in i oss! Vi får stå ute i snön och vänta på att David ska komma och sen var vi tvungna att stå och vänta på att bärgningsbilen skulle komma och hämta våran fina Audi! När jag ringde till larmcentralen så frågade han i telefonen om det var någon personskada, jag tänkte direkt på att varken jag eller Frida blödde någonstans och sa nej. Men när vi hade lugnat ner oss och chocken hade börjat lägga sig så fick både jag och Frida hemska smärtor i nacken och ryggen. Vi ringde då min moster och hennes man och frågade om dom kunde skjutsa oss till akuten. Vi kom in till akutmottagningen kl. 16.10. Vi undersöktes och fick båda varsin remiss till röntgen! Vi röntgades och sedan fick vi gå ner till akuten igen för att invänta svar. Ingen av oss har någon så pass allvarlig skada att vi skulle vara tvugna att ligga kvar på sjukhuset. Men båda två har dragit på sig blödningar i nacken och ryggens muskelfästen! Kl 19.30 fick vi äntligen fara från sjukhuset efter att ha varit på apoteket och hämtat ut lite piller mot värken! Det blir inget jobb för mig imorgon vilket innebär att jag går miste om väldigt mycket pengar! Samt att jag inte kommer att kunna spela matchen på söndag mot Hammarängen och jag kommer nog inte kunna träna på hela veckan! Frida kommer nog inte att kunna gå ut med sin hund eftersom det blir svårt att hålla i kopplet! Men man kan ju iaf tycka att det var tur att det bara var blödningar i nacken och ryggens muskelfästen det är ju lindrigare än vad andra har råkat ut för i trafiken så vi är glada över det! Något som var väldigt roligt var att gubbsatan hade varit ner till Borlänge för att hämta upp den fula volvon till Boden till hans son. Men Volvon slutade på skroten i Umeå!

Den fina Audin!
     

Den fula Volvon!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Det finns dårar ute i trafiken!!!

Postat av: Malin

Fan Izha, säger bara jävla gubbe!
Så vi måste alltså klara oss utan dig på söndag? Trist! Men du får krya på dig!

2008-01-11 @ 23:46:45
Postat av: Johanna

MEN VA?!??! så jävla jävligt!!!!!!

2008-01-12 @ 12:34:07
Postat av: SaraP

Men Huvva! Hoppas allt gick bra!

2008-01-12 @ 15:35:49
Postat av: Frida

GUBB JÄVELN!!!!!!
Jag hatar honom så förbaskat mkt!! hade du blivit skadad Bella vet du att ja hade dspöat honom då!!?

2008-01-13 @ 16:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback