Jag känner mig så trygg hos dig.

Jag påbörjade städningen lite idag i alla fall, plockade bort lite små saker. Men sladdtrasslet får vänta till nästa helt lediga dag eftersom det kommer ta en stund, känslor kommer att komma. När mamma kom hem så startade vår kväll i köket, vi började med middagen som blev en väldigt god sallad med granatäpple och stekt halloumi. Sen blev det kafferast innan vi fortsatte med lasagne som vi tänkte frysa in så vi har några matlådor i framtiden. Eftersom vi inte brukar vara så duktiga på att komma på nya maträtter så håller vi oss till enkla som ger många matlådor. Imorgon blir det röd lasagne till lunch och kanske vanlig lasagne till lunch på torsdag. Rena lyxen enligt mig som älskar lasagne. Jag önskar att man kunde anmäla sig som frivillig att göra såser till Nobel middagen, för jag vet att jag skulle få jobbet. Mina såser slår alla andra. Men man ska nog inte vara den sölmajan som jag är i köket och man kanske skulle ha varit utbildad kock. Önska kan man alltid göra. Och det är precis det jag gör just nu, jag önskar att tiden går just lite snabbare nu så det blir fredag jätte snabbt. Men när fredag väl kommer så får tiden gå hur långsamt den vill, för då får vi äntligen mysa! Jag har varit lite olaglig och laddat hem några filmer, men vi får se hur resultatet blir, antingen så får vi väl ljud eller bild. Men jag hoppas väl att jag har lyckats. Jag vet att vi kommer få det mysigt, du, jag och våra älskade blå kattbarn. Nu väntar boken och sängen på mig, måste vara riktigt utvilad imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback