11 oktober

Tiden bara flyger iväg när man har roligt! Jag har hunnit jobba två veckor på Urologen, några mysiga höstkvällar har förgyllt mig i mörkret. Tyvärr så har jag missat två matcher i rad nu eftersom jag har jobbat helg. Men till helgen är jag ledig och jag kan vara med på veckans tre träningspass så jag är laddad till tusen, det är min match i helgen.
Jag råkade dock klanta till det lite förra veckan, jag skulle cykla hem från jobbet på onsdagen och jag hade medvind så farten var lite högre. Jag såg trottarkanten men tänkte mig inte för riktigt så där låg jag och cykeln bredvid varandra på marken. Jag studsade snabbt upp och kollade mig omkring för att kontrollera att ingen hade sett fallet. Turen var på min sida, inte en människa inom synhåll. Men det konstigaste är att jag inte blir sur över min klantighet utan jag sätter mig på cykeln och ler. Då kan vi snacka om bra humör. Men jag ska inte klaga på det, det är underbart när ingenting kan förstöra dagen. Några blåmärken var allt jag ådrog mig.
Idag är jag ledig och det känns underbart att solen tittar fram och förgyller dagen. Jag har inte planerat att göra något alls idag, bara ta det lugnt fram tills träningen och sen blir det nog en sväng till Hörnefors eller så kanske det blir fin besök här hemma. En promenad får det nu bli, måste ju utnyttja solens strålar innan vintern kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback