29 juni.

Två av fyra dagar på jobbet är avklarade sen blir det en ledig fredag. Håller tummarna för solsken så man kan ligga ute och steka lite. Jag är rätt trött och dåsig just nu men det finns en ganska bra förklaring till det. Jag ringde ju till sjukvårds rådgivningen i torsdags för att höra vad jag skulle göra åt min rethosta som jag har dragits med dom senaste 5 veckorna. Fick till svar att gå till vårdcentralen på måndagen. Men jag hatar att sitta där och vänta på inget och sen så jobbar jag ju dag måndag-torsdag och jag skulle inte stå ut med hostan så länge. Så jag frågade en läkare på avdelningen som skrev ut ett recept på cocilana. Jag tog 5 ml. igår när jag kom hem från jobbet och det blev jag total däckad på. Sov utan att hosta under hela natten men jag drömde konstiga drömmar och sov oroligt. I morse så började hostan igen så det fick bli en dos till. Det hjälper verkligen effektivt men morfinet tar verkligen på mig. Så min ork är inte i topp utan jag spenderar dagarna på jobbet i full fart och när jag kommer hem väntar sängen troget på mig. Bäst att vila upp sig när man kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback