En annorlunda jul.

Imorgon är det jul, men vart är den riktiga julkänslan? Den kommer säkert imorgon när man vaknar, julen blir ju inte riktigt som vanligt i år. Annars brukar jag vakna upp i Kvarnbyn på julaftons morgon med hela familjen samlade. Vi brukar kolla i våra julstrumpor och hitta oss ett litet paket som ska hålla oss sysselsatta tills tomten kommer. Vi brukar ta bilen in till Burträsk för att gå på macken och kolla om vi hittar några sista julklappar och sen tänds det ljus på mormor och morfars grav innan vi kör tillbaka till huset för att fika och börjar med maten innan Kalle drar igång. Sen är det mat och julklappsöppning som står på schemat. Men imorgon vaknar jag i stan bredvid dig, tidigt för att fara iväg och jobba och när jag sen får fara från jobbet så hämtar mamma, pappa och bror upp mig för att skynda oss till Kvarnbyn. Det blir alltså lite annorlunda men bra ändå, jag får ju umgås med mina nära och kära.

Nu ska jag mysa ner mig under den varma filten med en kopp te sen är det dags att krypa ner i sängen och vänta på att du ska krypa ner bredvid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback