16 OKTOBER

Fan heller, när jag vaknade idag så var mitt humör på topp trots regnet. Det är ju fredag! Men när jag klev utanför dörren för att ta mig en promenad till affären, blev så sugen på satsumas. Jag fick se att min cykel låg ner, och den såg lite konstig ut, kunde inte direkt komma på vad som var fel. Men jag studrade cykeln en stund och insåg att mitt framdäck var borta. Tankarna for iväg, jag kunde inte alls komma fram till vad som var fel. Till slut så kopplade hjärnan. Mitt framdäck var stulet. Jag blir så irriterad!! Jag behöver ju verkligen min cykel, det är mitt enda sätt att ta mig fram på. Jag älskar min cykel och att folk inte kan låta den vara förstår jag inte.
Jag insåg när jag gick fram till cykeln att det satt fast ett framdäck i cykelstället men det saknades en cykel där, det var inte mitt framdäck utan någon annans. Insåg att dom jävlarna som tagit mitt framdäck har tagit denna människas cykel och satt ihop den med mitt däck. Eftersom att min cykel var låst baktill och dennas cykel var fastlåst i cykelstället i framdäcket så han någon jävla människa kännt att jag vill ha en cykel så jag sätter ihop dessa två.

Hur fan kan en människa sno någon annans saker! Jag förstår inte hur i helvete någon är så jävla dum. Jag som precis dessutom har köpt mig ett nytt däck eftersom att det gamla var slitet. Jag kommer nu vara bitter ett tag eftersom det är min cykel vi pratar om, min älskade cykel. Min bästa vän cykeln. Hur kan någon bara ta däcket, jag fattar inte. Har människor inte något samvete?! Jag polisanmälde det men tyvärr så är det inte så lätt att få tillbaka ett cykeldäck, jag förstår att dom inte kan fara omkring och leta efter ett däck. Men jag hoppas att människan som snodde mitt däck och grannens cykel råkar ut för något hemskt! Jag hoppas innerligt att den människan inte satte fast däcket tillräckligt hårt och cyklade omkull.

Från och med nu ska jag låsa mina älskade cykel riktigt ordentligt, jag ska köpa mig ett till lås och alltid låsa det bakre låset samt sätta fast det främre i något samt i ramen så att alla jävla tjuvar låter bli min cykel iaf.

Jag hoppas nu att kvällen blir bättre iaf. Jag hade bokat in mig på ett spinningpass ikväll men utan min cykel så blir det genast mycket krångligare att ta sig dit, jag älskar ju att sätta mig på min cykel och cykla iväg till spinningpasset och sen efteråt känna mig fri på cykeln på väg hem. Jag måste även ikväll smutsa ner mig när jag sätter dit det nya däcket eftersom jag verkligen måste ha cykeln imorgon när jag ska till våran match. Min cykel är nog det viktigaste jag har. Tur att jag kunde ringa till pappa och beklaga mig, han var precis lika arg som mig över detta. Nu väntar jag bara på att mamma ska ringa upp så jag kan beklaga mig för henne också så man får lite sympati över att man är arg. Ikväll blir det iaf innebandy och mat tillsammans med bästaste Emma!

Nu ska jag sätta mig och kolla på min stackars nakna cykel en stund! Den behöver lite kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback