En härlig dag tillsammans med Emma!

Det blev en tidig morgon idag eftersom jag lovade Oscar att jag skulle följa med honom till jobbet och ta med bilen hem sen. Han skulle vara på jobbet kl 05.00 eftersom att dom skulle åka iväg till Husqvarna på utbildning. Jag klev upp och var inte allt för vaken men när det var min tur att köra bilen så vaknade jag till. Men så fort jag kom hem igen så väntade sängen på mig med öppen famn. Jag somnade om på en gång men det var tomt i sängen, när jag vaknade så saknades någon. Jag vaknde igen när jag hörde att telefonen vibrerade på golvet. Det var Emma som väckte mig till liv igen vid 11.30. Vi bestämde oss för att fara en sväng på gymmet innan vi åkte till Bergvik för att strosa omkring och fördriva tiden lite.

Efter ett par dödande övningar på gymmet så tog vi på oss slapparkläderna och for till IKEA för att köpa korv, så otroligt gott. Det blev två varmkorvar var och äppeljuice. Sen gick vi en vända i alla affärerna innan vi avslutade med en mjukglass, strösslet var gott men glassen smakade inte riktigt som mjukglass ska. Lite väl vattnig. Men det blev årets första mjukglass. Och Emma sölade såklart på sig. En underbar dag tillsammans med Emma och solen sken! Bara vi kan komma på något så knäppt som att åka till IKEA för att äta korv.

Igår skar jag mig på brödkniven, jag trodde aldrig att det skulle sluta blöda men det gjorde det tillslut. Tyvärr så har jag fortfarande ont i det men det går förhoppningsvis över.

 
Emma provade hattar men forstod inte varför man har dom.

Hon hittade riktigt stora skor som kanske inte passade.
 
Men hyfsat snygga och på rea!

Vill bli brandman, men måste hitta en större brandbil.


Nu ska jag lägga mig i den toma sängen och längta till imorgon kväll då den inte längre kommer att vara så tom för då är Oscar hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback