Två däckbyten på en dag.

Idag hade jag äntligen en ledig dag från allt arbete, har jobbat 9 dagar i sträck nu och det är rätt slitsamt. Idag tog vi ingen jätte lång sovmorgon utan vi klev upp där vid 9.30. Även Oscar hade ledigt idag, men han skulle iväg på banken på morgonen och jag tänkte byta slangen i mitt punkterade däck. Oscar fick dock hjälpa mig lite eftersom jag hade lite svårt att få lös däcket. När Oscar skulle åka iväg till stan så upptäckte han att det var punka på bildäcket så han fick byta ytterligare ett däck.

Senare på dagen tog vi oss en tur till Oscars mamma och pappa, där åt vi god mat och sen lyckades jag klappa en häst igen. Jag håller mig till hästen Jojo eftersom att han verkar snällast. Han är lite små tjock och ser så där snäll ut på lite längre avstånd. När man kommer närmare så blir han genast stärre men han är lugn och slänger inte så mycket med huvudet. Jag följde till och med in i stallet där de två travhästarna stod i sina lådor, eller som det egentligen heter boxar. Brecvid Jojo stod en häst och åt, vid första synen så såg den inte så stor ut men när jag stod och klappade Jojo på nosen så upptäckte jag hur stor hästen bredvid var. Jag känner mig riktigt stolt och kan nu förhoppningsvis sova utan mardrömmar om hästar.

Imorgon väntar arbete på Orrholmen, något som tyvärr inte ser fram emot. Men det är bara mellan 7 och 14 så jag hoppas att det går bra. Efter det blir det nog en sväng förbi bolaget innan jag går hemåt. Får se vad kvällen sedan erbjuder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback