Nostalgi med Emma.

Dagarna flyger förbi och snart har en hel månad av det nya året gått. För mig har det nya året börjat riktigt bra, timvikare fungerar bra för mig, innebandyn börjar gå bättre och bättre, jag är på bra humör tack vare vissa saker och livet känns i stort väldigt bra.
Jag har jobbat måndag och tisdag men idag var jag på deligeringsutbildning och jag va väl lite orolig igår över att jag inte hade läst häftet med papper som jag fick av chefen allt för många gånger. Men det visade sig att det inte spelade någon större roll. Sköterskan som hade utbildningen idag gick igenom allt riktigt ordentligt och provet som vi fick var nog bland de lättaste proven jag har gjort. Man skulle bara kryssa i rätt eller fel. Och frågorna var väl inte direkt på någon högskolenivå. Med alla rätt på provet så ringde jag sköterskan som har gett mig min tidigare deligation och frågade om jag behövde komma in med provet och visa henne det, men hon ville bara veta hur det hade gått och sen sa hon att min deligering gäller för ett år så nu är det gjort.
Tog mig även i kragen och gick till Nordea för att lämna in ett papper så jag kan få min nästa lön inbetalad på mitt konto så jag slipper komma in för att föra över den sen. Jag upptäckte förövrigt när jag kom hem innan träningen igår att vi i vårat hyreshus nu ska börja sortera matavfall, vet inte riktigt vad jag ska säga om det men Emma fick sig ett gott skratt innan hon kom på att även hon får hjälpa till med det.
Nu har jag betalat mina räkningar och sitter mest bara och väntar på att något ska hända, Emma kommer förbi senare och då blir det lite nostalgi med skärgårdsdoktorn. Vad resten av kvällen har att erbjuda får jag ta reda på sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback