Grått väder men ändå en bra dag.

Jag trodde inte att det var sant när jag vaknade imorse, jag ville inte kliva upp ur sängen. Igår var det första kvällen som de nya schematiderna gick i bruk, vi ska börja jobba till 22.00. Och när jag skulle ta mig upp ur sängen idag för att igen åka till jobbet så tog det på. Man får ju knappt sova något innan man ska tillbaka till jobbet. Och till råga på det så sken inte solen. Det var riktigt mulet, men jag tog mig upp och cyklade iväg. Väl på jobbet så gick det bra, jag hade inte någon dusch, ingen tvättstuga att ta hand om och inget städ. Det var helt underbart! Men jag jobbade bara till 11.30 och sen hade jag en timme ledigt innan jag skulle iväg på förflyttningstekninks utbildning. Det var riktigt givande, man tänker inte alltid på hur man förflyttar vårdtagarna och speciellt inte så mycket på sin egna rygg. Men nu ska jag verkligen försöka använda mig ut av det jag lärde mig idag. Jag tänkte dock inte på det när jag städade i lägenheten, jag böjde mig dumt och kände det när det var färdigt..

Imorgon är jag ledig från arbete och då väntar tvättstugan på mig och all smutstvätt. Visst det är inte så mycket men det är aldrig roligt att tvätta. Men sen blir det en cykeltur till Emma. Ska nog förbi på Färjestad och kolla om mina glasögon har kommit än. Sen väntar jag även på ytterligare ett paket från mamma och pappa. Jag vet redan vad som finns i paketet eftersom det är jag som har valt ut det som skulle skickas ner. Jag har redan fått det ena paketet så nu längtar jag ännu mer efter detta. Får se om det kommer imorgon eller kanske på torsdag.

Nu ska jag och Oscar mysa lite innan vi somnar. Han börjar tidigt imorgon så om han ska ta sig upp är det bäst att gå och lägga sig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback