Åland, operation, nattpass och Vännäs.

Nu har det hänt mycket på kort tid. Har inte haft allt för mycke tid till att sitta vid datorn. Ålandsresan va helt underbar, snacka om att ha roligt. (Tidningen är snart klar tjejer) Det blev en heldel party och lite innebandy. När jag kom hem så började jag med att jobba på en gång och sen for jag till Vännäs på valborg för att träffa Stephanie och Lucas. Denna helg har bestått av två nattpass på Kirurgen med min kusin. Jag trodde att jag skulle somna så fort som jag satte mig ner men jag kände min aldrig trött, jag kunde lika gärna ha stannat kvar på morgonen och jobbat vidare ett par timmar till. I söndags kväll så hann jag och Åsa (min kusin) bara sätta och för att få rapport av dagpersonal så kom det in en akutpatient som skulle på operation. Åsa skickade genast med mig till Op. Jag trodde att jag skulle få stå på sidan och försöka se något men när läkaren kom in så frågade han genast om jag inte ville vara med i såret. Självklart vill jag det, så jag fick springa och optvätta mina händer och armar och sen visade läkaren mig var jag skulle stå och sen började operationen. Min största uppgift var att hålla upp såret med hakarna. Det var så himla intressant så jag ville inte att han skulle sy ihop patienten när vi var klar. Men man kan ju inte lämna en patient öppen på operationsbordet. Men när såret var ihop sytt så ville läkaren att jag skulle se på när han klippte upp den extremt sjuka blindtarmen. Snacka om häftigt.

Igår åkte jag till Vännäs för att vara med Stephanie. Vi hade jätte roligt när vi skulle köpa blommor till hennes nya blomlåda som hon skulle ha på balkongen. Sen när vi skulle plantera dom så hade vi ännu mer roligt och sen blev väl resultatet som det blev. Men det berodde inte på att vi är dåliga utan snarare på att blomlådan inte är helt snygg. Stephanie fick mig även att gå med på att komma till Vännäs i helgen samt nästa tisdag så att jag kan följa med henne och börja på en egen scrapbook. När jag kom hem från henne idag så tog jag tävlingscykeln och och cyklade ca 3,5 mil innan jag la mig i ett varmt bad. Nu har jag suttit och kollat på alla bilder jag har på datorn så jag vet vilka jag ska framkalla tills på tisdag. Nu ska jag bara ta det lungt och sen får vi väl se om jag inte far förbi Linus ikväll.

 

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback