Slappaste jobbet!

Vi har bara 7 boende på jobbet och vi är ändå 4 som jobbar morgon. De är så otroligt slappt, våra boenden klarar sig inprincip helt själva dessutom. Så de enda vi gör är att servera mat, hjälpa till med det som behövs, prata med dom och baka. Jag har bakat två dagar i rad nu, först blev det Pitekaka och sen blev det kärleksmums. Alla blir så glad när det är nybakt till fikat. Men snart blir det lite ändring på jobbet, vi ska flytta över våra boenden till 3:an så då får vi 15 patienter på en och samma avdelning och sen flyttar alla därifrån så småning om. Snart står hela Umebyggden tom. Det känns väldigt tråkigt att man snart inte ska fara dit och jobba mer, men livet går vidare.
Det spökar trots allt i huset så det känns lite skönt att komma därifrån. Vi var tvungna att gå ner till våran gamla avdelning idag, men det blev lite för läskigt så vi sprang upp till 4:an igen. Sen tog vi oss en promenad till 5-6:an, där ska det tydligen spöka extremt mycket. Man kan höra folk sjunga och nynna, någon som går omkring i korridorerna osv. Jag har aldrig tidigare varit där, men det va väldigt fint där, stora rum, stor matsal och breda korridorer. Vi varken såg eller hörde några spöken där och det va väl tur de!
Nu är det dags att ta cykeln till Jonas och Frida så jag kan få mitt hår färgat. Imorgon blir det ett spinningpass på USM och sen hoppas jag att du kommer hem.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: celina

låter coolt! har oxå jobbat på ett boende.. rätt så trevligt faktiskt!

Postat av: Tobias

svar: nice, vart dom goda ? :D

2008-03-07 @ 19:00:29
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback