Helvete!

Jaha, är det verkligen tänkt att ja ska få lyckas. Tävlingen startade och det gick undan för mig och pappa. Vi tog oss snabbt upp i täten och där höll vi oss i ca 3 mil. Sen släppte jag pappa och gruppen för att ja började få ont i höften igen. Jag hittade en annan grupp att rulla med men redan någon kilometer efter det så var ja tvungen att släppa även dom. Pappa upptäckte att ja hade släppt så han vände om för att se om jag hade vurpat eller något. Vi cyklade till Vännäsby men där var jag tvungen att bryta hela loppet. Min höft klarade inte mer, jag kunde inte trampa runt utan det var bara vänster benet som gjorde något. Jag stannade vid en funktionär och ringde hem till mamma som snabbt kom och hämtade mig. När jag väl kom hem så bestämde jag mig för att ringa sjukvårdsupplysningen för att försöka få en tid på city mottagningen. Förhoppningsvis får jag komma till dom någon gång under veckan för att få ett läkarintyg på att jag inte kan cykla Vättern Runt. Helvete! Jag har varit så inställd på att cykla, men nu blir det inte så. Jag ska försöka vila upp höften lite och kanske att det är någon cykeltävling här i stan under sommaren som jag kan vara med i. Men nästa år ska jag göra ett nytt försök med Vättern.

Här kommer lite bilder från resan igår.
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback