Lomnäs!

Igår började dagen tidigt med arbete, hela dagen var fylld med arbete. Jag fick mig en 6 minuters lång lunchrast. När jag väl hade fått sluta så kom Frida och hämtade mig. Vi körde till Bjurholm där vi stannade ett tag hos R & R. Vi hade inte riktigt tänkt på att dom skulle bjuda oss på en riktigt trevlig och god middag men dom grillade och gjorde en potatisgratäng. Riktigt gott! Sen åkte vi vidare till Fridas föräldrar. Helt underbart snälla människor. VI satt i deras kök och pratade och drack riktig mjölk till sena kvällen. Sen tog vi en sväng i Fridas pappas bil, det bar av ut i skogen med förhoppningen om att få se Lodjuret som han tidigare hade sett. Tyvärr så skymtade vi inte ens den men vi satt i bilen med varsin kattunge i knäet så vi var måttligt nöjda ändå. Vi fick sova i våningssäng med kattungarna hela natten. När vi väl klev upp så hade klockan blivit rätt mycket så vi åt en frukost/lunch sen gick vi till kossorna ute i hagen. Jag trodde inte att kor va så stora, men jag insåg snabbt att jag inte skulle vilja bli påsprungen av en. men nyfikna djur är det. Vi åkte tillbaka till Bjurholm och R & R. Det bjöds på middag igen och denna gång blev det pasta med pastasås. Även denna måltid va riktigt god. Sen bestämde vi oss för att hämta Jenny och åka hem till Umeå igen. Två extremt härliga dagar, jag trvis bra ute på landet, även fast jag är rädd för spindlar och inte alls gillar skogen så mycket så kan det vara härligt att komma bort från staden ett tag och få vila upp sig lite.


Vi gick och hämtade mjölk.

Tiger och Trötter.

Trötter.

Tiger.

Gräddnos.

Diva och Gräddnos.

Ett glas riktig mjölk.

Vi fick nygräddade bullar av Fridas mamma.

Kossorna.

Nyfikna men ändå så rädda.

Moström/Strandberg

Ladugården.

Jag satte blommor i håret.

Nere vid sjön.

Fina vilda blommor.

Påväg hem.

Nu är det dags att gå och lägga sig så men orkar med morgondagens arbete. Hoppas att alla får en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback