Praktiken, studentkläder mm.

Nu har jag gjort mina första fyra dagar på Kirurgen 3. Och jag trivs så otroligt bra, alla är så snälla och jag får verkligen göra allt möjligt. Redan första dagen kändes det som om jag var en i arbetslaget. Igår gjorde jag min första kväll och det gick hur bra som helst. Jag fick till och med ta bort en PVK. Jag längtar redan till på söndag så jag får fara tillbaka och jobba mer. Det finns inte en sekund att bara sitta och vänta på att något ska hända, det är alltid något som ska göras och det är så skönt. Man slipper bara sitta där och vänta på att tiden ska gå, man hinner inte ens märka att det har gått en timme eller två, tiden flyger förbi.
Igår hittade jag mina studenkläder och jag är så grymt nöjd över dom, nu ska jag bara hitta ett tyg som jag ska ha till balklänningen. Det kommer nog att bli det svåraste. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken färg jag ska ha på den, men förhoppningsvis så hittar jag något.
Idag tog jag mig för att söka till universitet. Det finns så grymt många konstiga utbildningar men jag höll mig till det som känns rätt, det blev SSK i Luleå och Umeå, Hälsovägledare i Luleå och Psykoloutbildningen i Umeå. Men jag vet redan att jag vill gå SSK. Så nu hoppas jaga bara att jag kommer in på det också.

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback